ظریف: اگر اروپایی ها تا روز پنج شنبه اقدامی نکنند گام سوم را بر خواهیم داشت

به گزارش مجله وتورلد، وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد اگر کشورهای اروپایی تا روز پنج شنبه اقدامی در راستای عمل به تعهدات برجامی خود انجام ندهند، جمهوری اسلامی ایران گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود را بر خواهد داشت.

ظریف: اگر اروپایی ها تا روز پنج شنبه اقدامی نکنند گام سوم را بر خواهیم داشت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما تأکید کرد اگر اروپایی ها تا پنج شنبه اقدامی در راستای اجرای تعهدات خود ذیل برجام صورت ندهند، گام سوم کاهش تعهدات هسته ای از سوی ایران برداشته خواهد شد.

ظریف در پاسخ به این سؤال که آیا ایران برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود ذیل برجام آماده است، گفت: بله، حتماً. اگر اروپایی های اقدامات لازم برای انجام تعهدات خود را قبل از روز پنج شنبه انجام ندهند، ما گام سوم را بر خواهیم داشت. آقای رئیس جمهور به زودی جزئیات گام سوم را اعلام خواهند کرد.

وی اضافه نمود: البته اتخاذ گام سوم به معنای انتها مذاکره نیست. ما در بیانیه شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کردیم که ما مذاکرات را ادامه می دهیم و هرگاه که طرف مقابل به اجرای تعهداتش بازگردد، ما نیز می توانیم اقداماتی را که در چارچوب ماده 36 برجام انجام دادیم، متوقف کنیم.

ن+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 415

به "ظریف: اگر اروپایی ها تا روز پنج شنبه اقدامی نکنند گام سوم را بر خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اگر اروپایی ها تا روز پنج شنبه اقدامی نکنند گام سوم را بر خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید