شروط سفت و سخت جانسون برای مذاکره با اتحادیه اروپا

به گزارش مجله وتورلد، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) شروط خود را برای مذاکره با اتحادیه اروپا اعلام و تاکید خواهد نمود که حتی اگر نتواند به توافق تجاری دلخواهش دست یابد، بریتانیا باز هم پیشرفت خواهد نمود.

شروط سفت و سخت جانسون برای مذاکره با اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از آنکه روز آدینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را جشن گرفت، قرار است از سخنرانی برای مطرح کردن پیغام خود استفاده کند؛ پیغامی دال بر اینکه بریگزیت برای وی یعنی استقلال، اقتصاد را رونق می دهد.

بریتانیا و اتحادیه اروپا تا سرانجام امسال میلادی، زمانی که دوره گذار سرانجام می یابد، فرصت دارند تا به توافقی درباره تجارت و روابط آینده شان دست یابند؛ موضوعی که لندن و بروکسل هر دو تاکید دارند که می خواهند آن را انجام دهند اما با شرایط کاملا متفاوت.

مذاکرات تجاری ماه مارس شروع خواهد شد. جانسون که منتقد رویکرد ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در مذاکرات با اتحادیه اروپا پیرامون توافقی برای جدایی بریتانیا از این بلوک است، در حال حاضر لحن بسیار جدی تری به کار می گیرد و تاکید دارد که بریتانیا از قوانین و مقررات اتحادیه اروپا پیروی نخواهد نمود.

جانسون در این سخنرانی خواهد گفت که اگر اتحادیه اروپا نتواند توافق تجاری که تجارت کالا بدون تعرفه و سهمیه مشابه شروطی که این بلوک برای کانادا در نظر گرفته را تضمین کند، بریتانیا قواعد آزادانه تری همانند قواعدی که استرالیا دارد را دنبال خواهد نمود.

بر اساس نسخه متن سخنرانی جانسون که توسط دفتر نخست وزیری منتشر شده، وی خواهد گفت: هیچ نیازی به یک توافق تجاری آزاد که شامل پذیرش قوانین اتحادیه اروپا در زمینه های سیاست، یارانه، حفاظت اجتماعی، محیط زیست و امثال آنها باشد، نیست. تنها کافی است که اتحادیه اروپا قوانین بریتانیا را بپذیرد.

جانسون ضمن متعهد شدن به حفظ بالاترین استانداردها، به اتحادیه اروپا توصیه می نماید که یک توافق تجاری آزاد مشابه توافقی که با کانادا دارد و طبق آن این کشور از قوانین اتحادیه اروپا پیروی نمی نماید، پیشنهاد دهد.

وی به تجار، اندیشکده ها و سفرا خواهد گفت: ما انتخاب خود را نموده ایم؛ ما یک توافق تجاری آزاد مشابه توافق تجاری کانادا می خواهیم. اما اگرنتوانیم به این خواسته خود دست یابیم، آن وقت تجارت ما باید بر مبنای توافق خروج کنونی مان با اتحادیه اروپا باشد.

جانسون می گوید: انتخاب آنها این است که یا با این خواسته ما موافقت می نمایند یا نه. مساله اینجاست که آیا ما با یک روابط تجاری با اتحادیه اروپا همانند کانادا توافق می کنیم یا همانند روابطی که استرالیا با این بلوک دارد.

در حال حاضر بخش اعظم توافق تجاری اتحادیه اروپا با استرالیا بر مبنای قوانین سازمان تجارت جهانی قرار گرفته است اگرچه اوافقات ویژه ای برای یک سری کالاهای خاص وجود دارد. با این حال استرالیا در فرایند مذاکره با اتحادیه اروپا درباره یک توافق تجاری قرار گرفته است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا بارها به انگلیس هشدار داده که سطح دسترسی اش به بازار واحد 450 میلیون نفری اتحادیه اروپا به میزان توافق لندن برای تبعیت از قوانین این بلوک بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 918

به "شروط سفت و سخت جانسون برای مذاکره با اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط سفت و سخت جانسون برای مذاکره با اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید