سفیر برزیل با رئیس کل موزه ملی ایران ملاقات کرد

به گزارش مجله وتورلد، به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، رودریگو دی آزردو سانتوس، سفیر برزیل در تهران روز دوشنبه 5 آبان 1399 با جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران دیدار و گفت و گو کرد.در این دیدار که در محل موزه ملی ایران برگزار گردید، دو طرف بر لزوم حفظ و گسترش همکاری در زمینه های فرهنگی و نیز تعامل و نقش آفرینی موزه ها برای ارتقای این مهم تاکید کردند.

سفیر برزیل با رئیس کل موزه ملی ایران ملاقات کرد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

در ابتدای این ملاقات رودریگو دی آزردو سانتوس با اشاره به روابط تاریخی و محبت آمیز ایران و برزیل گفت: مناسبات دو کشور از سابقه مثبت و طولانی برخوردار است و به واسطه گسترش روابط فرهنگی می توان در تعمیق آن کوشید.

او با اشاره به موفقیت نمایشگاه ایران؛ مهد تمدن در هلند و اسپانیا و همچنین سابقه برگزاری نمایشگاه موزه ملی ایران در برزیل، نقش موزه ها را در تقویت دوستی کشورها بسیار موثر دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی فرهنگی بستر مناسبی برای ارتقای سطح روابط دو کشور است و از آن می توان در راستای منافع دو ملت بهره برد.

سفیر برزیل در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه های موزه ای منجر به شناخت و دوستی پایدار ملت ها از یکدیگر و ایجاد تصویر جدیدی از دو طرف شده و باعث تضعیف تبلیغات منفی رسانه ها می گردد.

او اضافه کرد: توسعه روابط فرهنگی با ایران برای برزیل از اهمیت فراوانی برخوردار است و من در جهت گسترش ارتباطات و همکاری ها کوشش و کوشش ویژه ای خواهم داشت.

جبرئیل نوکنده نیز ضمن تاکید بر اهمیت گسترش و تقویت تعاملات فرهنگی موزه های دو کشور، برگزاری نمایشگاه های متقابل از آثار تاریخی فرهنگی برزیل و ایران با سابقه فرهنگی و تمدنی درخشان را مهم دانسته و از پیشنهادهای سفیر برزیل استقبال کرد.

رئیس کل موزه ملی ایران اضافه کرد: تحقق برگزاری نمایشگاه های متقابل در اولویت کاری موزه قرار داشته و موزه ملی ایران آمادگی خود را در جهت توسعه همکاری های همه جانبه میان موزه ای اعلام می نماید.

او اضافه کرد: در پی محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، گسترش فعالیت مجازی به عنوان کارکردی مضاعف در عملکرد موزه ها از اهمیت زیادی برخوردار است و برگزاری نمایشگاه ها و پروژه های مجازی مشترک را تا برطرف این همه گیری پیشنهاد کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1269

به "سفیر برزیل با رئیس کل موزه ملی ایران ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر برزیل با رئیس کل موزه ملی ایران ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید