سعید ملایی قهرمان دنیا شد، طلسم جودوی ایران شکست

به گزارش مجله وتورلد، نماینده وزن 81- کیلوگرم جودوی ایران پس از 15 سال جودوی ایران را صاحب مدال طلای دنیا کرد.

سعید ملایی قهرمان دنیا شد، طلسم جودوی ایران شکست

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های جودوی قهرمانی دنیا 2018 که در باکو پایتخت آذربایجان در حال برگزاری است، سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم ایران و دارنده مدال های برنز دنیا و نقره بازی های آسیایی در دیدار فینال برابر سوتارو فوجی وارا نفر هشتم رنکینگ دنیا از ژاپن در مدت زمان 16 ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید و مدال طلای دنیا را از آن خود کرد.

آخرین بار آرش میراسماعیلی در رقابت های دنیای 2003 اوزاکا به فینال رسید و به مدال طلای دنیا دست یافت.

ملایی که در رده نخست رنکینگ دنیا در وزن 81- کیلوگرم جای دارد، پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس برابر اتین بریاند از کانادا به روی تاتامی رفت و در مدت زمان یک دقیقه و 46 ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید.

ملایی در دومین مبارزه نیز یورا از ایسلند را در 14 ثانیه ایپون کرد.وی در ادامه و در سومین مبارزه برابر آنری اگوتیدزه از پرتغال با ضربه فنی به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی سپس برابر ماتیاس کاس از بلژیک به روی تاتامی رفت و در خاتمه با شکست این جودوکار راهی نیمه نهایی شد.ملایی در مرحله نیمه نهایی نیز برابر ودات آلبایراک از ترکیه پیروز شد و به فینال رسید تا پس از 15 سال با حضور در فینال برای جودوی ایران طلسم شکنی کند.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته (شنبه) محمد بریمانلو در وزن 73- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز دنیا شد. جواد محجوب در سنگین وزن سومین و آخرین نماینده ایران در این رقابت هاست که روز چهارشنبه به روی تاتامی می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 50

به "سعید ملایی قهرمان دنیا شد، طلسم جودوی ایران شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید ملایی قهرمان دنیا شد، طلسم جودوی ایران شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید