رکورد جدید بستری بیماران کرونایی در تهران؛ بستری خانوادگی افزایش یافت

به گزارش مجله وتورلد، تهران (پانا) - فرمانده ستاد عملیات بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید نمود که کماکان آماربیماران کرونایی در تهران فرایند صعودی دارد.

رکورد جدید بستری بیماران کرونایی در تهران؛ بستری خانوادگی افزایش یافت

به گزارش وبدا، علیرضا زالی با اشاره به رکوردشکنی تعداد موارد جدید بستری بیماران کرونایی در تهران گفت: برای اولین بار در طول روزهای اخیر مجموع تعداد بیماران جدید کرونایی ما در تهران امروز از مرز 1800 نفر عبور کرد.

به گفته زالی در شبانه روز گذشته 1618 بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و 202 نفر نیز در بخش های ویژه بیمارستان های تهران بستری شده و 1200 بیمار نیز ترخیص شدند . همچنین 15800 بیمار به بخش های سرپایی درمانی و بهداشتی مراجعه کردند.

وی بازتوزیع مراجعان سرپایی تهرانی به بخش های درمانی را بیش از بخش بهداشت ذکر کرد و یادآور شد که حال بیماران جدید از وخامت بیشتری برخوردار است .

زالی اضافه نمود: درحال حاضر 8230 بیمار کرونایی در 105 بیمارستان استان تهران بستری هستند که 2010 نفر آنان در بخش های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته زالی تا زمانی که شاخص مراجعان سرپایی به افول نزدیک نگردد کماکان سایر شاخص ها نیز سیر افزایشی خواهند داشت.

وی در ادامه به افزایش الگوی بستری خانوادگی، کاهش میزان مراجعان و بستری بیماران زیر 10 سال و افزایش آمار مبتلایان در رده سنی 70-30 سال اشاره نمود و گفت: 54 درصد میزان بستری و 85 درصد آمار مرگ و میر تهرانی ها در طول هفته اخیر مربوط به رده سنی بالای 55 سال بوده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت اضافه نمود: کماکان تعداد بستری جدید بیمارستانی از موارد ترخیص رجحان دارد که نشان دهنده بالا بودن سطح اشباع بیمارستانی در تهران است و کماکان فرایند صعودی داریم و هنوز به نقطه قله ای و کفه ای نرسیدیم و پیش بینی می کنیم تا اواسط هفته آینده نیز این الگو تکرار گردد.

زالی براساس شاخص ها تهران را همچنان قرمز برشمرد و با توجه به تهاجمی بودن سویه جدید بیماری و مرگ و میر بیشتر از مردم خواست از ترددهای غیرضروری در سطح شهر اجتناب نمایند زیرا هر گونه تجمع و ازدحام، دورهمی و نقض پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها می تواند بسیار مرگ آفرین باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1668

به "رکورد جدید بستری بیماران کرونایی در تهران؛ بستری خانوادگی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد جدید بستری بیماران کرونایی در تهران؛ بستری خانوادگی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید