روسیه یک پایگاه نظامی-دریایی در سودان تأسیس می نماید

به گزارش مجله وتورلد، روسیه و سودان توافقنامه ای درباره تأسیس یک مرکز تدارکات فنی-دریایی در خاک سودان به منظور ارائه پشتیبانی فنی و تعمیر کشتی های نظامی روسی و استراحت خدمه آنها در این کشور امضاء کردند.

روسیه یک پایگاه نظامی-دریایی در سودان تأسیس می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه روز پنج شنبه از طرف ولادیمیر پوتین سندی را امضاء کرد که تأسیس یک مرکز تدارکات فنی-دریایی در خاک سودان برای کشتی های جنگی روسی در آن کشور را در نظر گرفته است. این سند در پورتال اسناد رسمی روسیه منتشر شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روسیه و سودان پیش از این در مورد چنین توافقنامه ای مذاکره نموده و خارطوم با پیشنهاد مسکو برای تأسیس چنین مرکزی به منظور پشتیبانی فنی و تعمیر کشتی های نظامی روسی و استراحت خدمه آنها در این کشور موافقت نموده است .

بر اساس این سند، خارطوم زمین لازم برای استقرار این پایگاه روسی را به صورت رایگان در اختیار مسکو قرار خواهد داد. طرف روسی اجازه دارد در این مرکز لجستیکی، کمتر از 300 پرسنل و تا چهار فروند کشتی، از جمله کشتی های هسته ای، مستقر کند.

مسکو نیز متعهد می گردد تسلیحات و تجهیزات نظامی، ازجمله سامانه های پدافند هوایی برای دفاع از پایگاه خود در اختیار دولت سودان قرار دهد .

علاوه بر این، روسیه می تواند به وسیله بندرها و فرودگاه های کشور سودان، سلاح، مهمات و هرگونه تجهیزات مورد احتیاج برای فعالیت در پایگاه و انجام مأموریت های کشتی های جنگی وارد و خارج کند.

روسیه در زمان حاضر یک پایگاه پشتیبانی و تدارکات فنی دریایی در بندر طرطوس سوریه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1348

به "روسیه یک پایگاه نظامی-دریایی در سودان تأسیس می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه یک پایگاه نظامی-دریایی در سودان تأسیس می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید