رسانه های خبری جهان به درخواست ژاپن بی توجهی کردند

به گزارش مجله وتورلد، در حالی که ژاپن رسما از رسانه های خبری جهان خواسته بود تا نحوه نوشتن و درج نام مقام های رسمی این کشور را تغییر دهد، ولی به این درخواست توجهی نشده است.

رسانه های خبری جهان به درخواست ژاپن بی توجهی کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، در حالی که وزارت خارجه ژاپن از رسانه های خبری جهان خواسته است تا نام مقام های رسمی این کشور را به شیوه متفاوتی نسبت به گذشته بنویسند ولی این درخواست تا به امروز با واکنش و پاسخ مثبتی روبرو نشده است.

بر اساس این گزارش درخواست وزارت خارجه ژاپن مبنی بر تغییر شیوه نوشتن نام مقام های این کشور به صورتی است که مثلا نام شینزو آبه نخست وزیر این کشور باید به صورت آبه شینزو نوشته شود یعنی نام خانوادگی قبل از نام افراد آورده شود، همان طور که رسانه های خبری جهان نام رئیس جمهور چین را به صورت شی جین پینگ می نویسند یا نام رئیس جمهور کره جنوبی را مون جائه این می نگارند.

ولی تجربه تاریخی نشان می دهد که دولت ژاپن برای دستیابی به این هدف راهی طولانی در پیش دارد تا بتواند رسانه های خبری جهان را متقاعد کند.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در نوامبر 2019 میلادی از همه آژانس های خبری دولتی خواسته است تا از ابتدای ژانویه 2020 نام مقام های رسمی این کشور را به شیوه جدید بنویسند، یعنی نام خانوادگی در ابتدا و نام آنها در ادامه آورده شود.

به نظر می رسد با توجه به سابقه تاریخی تغییر نام های رسمی توسط رسانه های جهان، دولت ژاپن باید پیش از متقاعد کردن روزنامه نگاران و خبرنگاران برای تغییر شیوه درج نام مقام های این کشور، با دیپلمات ها لابی و مذاکره کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 920

به "رسانه های خبری جهان به درخواست ژاپن بی توجهی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های خبری جهان به درخواست ژاپن بی توجهی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید