دوژاریک: عدم صدور ویزا دیپلمات های روسی را پیگیری می کنیم

به گزارش مجله وتورلد، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از پیگیری عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای دیپلمات های روسیه برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

دوژاریک: عدم صدور ویزا دیپلمات های روسی را پیگیری می کنیم

به گزارش، استفان دوژاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت این سازمان همچنان در حال بررسی عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای دیپلمات های روسیه برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل است.

دوژاریک در نشستی خبری گفت که روسیه به سازمان ملل موضوع عدم صدور ویزا را گفت و سازمان ملل به صورت فعال در حال کار با کنندگان روسیه و آمریکا برای حل این شرایط است.

دیمیتری پولیانسکی از اعضای کنندگی روسیه در سازمان ملل گفت که روسیه پیشنهاد انتقال جلسات کمیته نخست سازمان ملل به وین یا ژنو را در سال 2020 داده است.

دوژاریک درباره پیشنهاد روسیه برای جابه جایی محل این سازمان نیز گفت که اعضای سازمان ملل خودشان درباره مکان برگزاری این نشست تصمیم گیری می کنند و دبیرخانه سازمان ملل در حل این موضوعات مداخله ای نمی کند.

پیش تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این موضوع که آمریکا از صدور ویزا برای برخی اعضای هیئت روسی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خودداری کرد، به واشنگتن کنایه زد و به صورت کاملا طعنه آمیز از این کشور تشکر کرده بود.

وی گفت: خوشحالم که فرصتی برای حضور در نشست نیویورک پیدا کرده ایم. خوشحالم که برخلاف سایر اعضای هیئت روسی، از آمریکا ویزا گرفتم. واشنگتن در این موضوع خیلی محتاطانه رفتار کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیش از این گفت کوتاهی آمریکا در صدور ویزا برای برخی اعضای هیئت روسیه به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مستلزم واکنش و پاسخ شدید مسکو و سازمان ملل متحد است.

وزارت امور خارجه روسیه این اقدام را نقض تعهدات بین المللی آمریکا خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 501

به "دوژاریک: عدم صدور ویزا دیپلمات های روسی را پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوژاریک: عدم صدور ویزا دیپلمات های روسی را پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید