داعش و خرید سلاح های عشائر الانبار عراق به قیمت گزاف

به گزارش مجله وتورلد، به گفته یک منبع مطلع امنیتی عراق، داعش به وسیله دلالانی ناشناس با هدف خلع سلاح عشائر استان الانبار و بازگشت به مناطق غربی کشور، در حال خرید سلاح های آنها به قیمت گزاف است.

داعش و خرید سلاح های عشائر الانبار عراق به قیمت گزاف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع مطلع امنیتی، از توطئه جدید داعش در راستای خلع سلاح عشائر استان الانبار برای کنترل مجدد مناطقی که پیشتر اشغال نموده بود، اطلاع داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: هسته های تروریستی داعش در شهرهای غربی استان الانبار به وسیله دلالانی وابسته به خود یک طرح تروریستی جدید را دنبال می نمایند و در پی خرید سلاح های عشائر با قیمت های گزاف هستند و با سوء استفاده از ممنوعیت تردد در این شهرها به دلیل شیوع ویروس کرونا، در تلاشند بار دیگر به این مناطق بازگردند.

این منبع اضافه نمود: مناطق غربی، اخیرا شاهد اقدام دلالانی ناشناس است که به کسانی که حاضر به فروش سلاح های خود هستند، مبالغ وسوسه انگیزی را پیشنهاد می نمایند. تا جایی که مبلغ یک قبضه مسلسل PKC، به ده هزار دلار نیز می رسد.

بر اساس این گزارش، طرف های ناشناسی در حال تحریک بقایای داعش در مناطق غربی عراق و حمایت اقتصادی و تسلیحاتی از آنها برای اجرای طرح تروریستی جدید علیه امنیت و ثبات استان الانبار هستند.

به نظر می رسد، واشنگتن که پس از تصویب طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق در مجلس این کشور، پروژه تشکیل اقلیم سنی در مناطق غربی عراق را کلید زد و به همین دلیل نیز چندین نشست در خارج از عراق با حمایت ابوظبی و واشنگتن برگزار گردید، به دلیل مخالفت شدید شیوخ عشائر با این پروژه ، به فکر راه دیگری برای توجیه حضور خود در عراق است.

به اعتقاد کارشناسان، خلع سلاح عشائر الانبار که نقش زیادی در شکست داعش در مناطق غربی عراق داشتند، در شرایط کنونی ، صرفا به نفع آمریکا و داعش تمام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 990

به "داعش و خرید سلاح های عشائر الانبار عراق به قیمت گزاف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش و خرید سلاح های عشائر الانبار عراق به قیمت گزاف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید