خبرنگاران یک هزار و 165 دانش آموز قزوینی در برابر آسیب های جدی مراقبت شدند

به گزارش مجله وتورلد، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: یک هزار و 165 دانش آموز در شهرستان های البرز و قزوین از ابتدای امسال تا به امروز با یاری طرح نماد در برابر آسیب های جدی مراقبت شدند.

خبرنگاران یک هزار و 165 دانش آموز قزوینی در برابر آسیب های جدی مراقبت شدند

مریم بیدخام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این دانش آموزان که در معرض آسیب های اجتماعی قرار داشتند با معرفی به سازمان های مربوطه مورد حمایت مادی و روحی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در همین مدت 42 هزار و 349 دانش آموز در قالب طرح نماد غربالگری شدند، اضافه نمود: این دانش آموزان متعلق به 157 مدرسه در استان بودند و از سوی والدین و مربیان آنها آموزشی رصد شده اند.

بیدخام توضیح داد: از مجموع 296 مدرسه، 151 مدرسه در شهرستان البرز و 145 مدرسه در ناحیه یک قزوین مجری طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) هستند که در صورت موفقیت های بعدی قصد داریم تمامی مدارس استان را در قالب این طرح قرار دهیم.

این مسوول به نوع آسیب های در کمین دانش آموزان اشاره و یادآور شد: موضوعاتی مانند طلاق زوج ها، بدسرپرستی، مسائل جسمی و سلامت، کمبود توان اقتصادی، نبود نشاط و دیگر آسیب ها و رفتارهای پرخطر از عمده مواردی هستند که در حوزه پیرامونی دانش آموزان رصد می گردد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اعلام نمود: ارجاع دانش آموزان در معرض خطر به مراکز مشاوره و دستگاه های برون سازمانی و شناسایی مدارس حاشیه نشین و در معرض خطر از دیگر مواردی به شمار می رود که در قالب طرح نماد پیگیری می گردد.

استان قزوین دارای 235 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1447

به "خبرنگاران یک هزار و 165 دانش آموز قزوینی در برابر آسیب های جدی مراقبت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 165 دانش آموز قزوینی در برابر آسیب های جدی مراقبت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید