خبرنگاران استاندار: 20 معدن راکد همدان به چرخه فراوری بازگشت

به گزارش مجله وتورلد، همدان- خبرنگاران- استاندار همدان با تاکید بر خواسته رییس جمهوری درباره توسعه و بهره برداری معادن گفت: 20 معدن استان که راکد بود فعال شده و به چرخه فراوری و اشتغال بازگشته است.

خبرنگاران استاندار: 20 معدن راکد همدان به چرخه فراوری بازگشت

به گزارش خبرنگاران؛ سیدسعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای معادن گفت: سال گذشته 11 معدن غیبرطرفال و در 6 ماه نخست سال جاری هم 9 معدن مشغول استخراج و اکتشاف شده و به جمع واحدهای فعال استان اضافه شدند.

او گفت: بی تردید بازگشت معادن راکد در افزایش اشتغال و فراوری این منطقه بسیار اثر گذار است و فرایند بازآفرینی و تقویت معادن غیبرطرفال با جدیت ادامه دارد.

استاندار همدان اظهار داشت: از 280 معدن استان 158 معدن در حال کار و تلاش هستند و 122 معدن به دلایل گوناگون در حال حاضر غیبرطرفال هستند که پالایش و ارزیابی آن ها برای فعال سازی در اولویت قرار گرفته است.

وی به تلاش و تکاپوی مسوولان برای رونق فراوری و اشتغال اضافه نمود: در ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری به صورت تخصصی با حضور روسای اداره ها و بانکها به مسائل صنایع و واحدهای فراوریی رسیدگی و گره گشایی می شوند.

شاهرخی روسای دستگاه های اجرایی را به حمایت بی چون و چرا از واحدهای فراوریی توصیه کرد و از آن ها خواست با دیدگاه فرابخشی برای برداشتن موانع پیش روی معادن اقدام نمایند.

استاندار همدان به منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی تاکید نمود: دستور رییس جمهوری برای فعال سازی معادن راکد در راس امور قرار داده و در پنج ماه باقی مانده از فصل عمرانی آهنگ راه اندازی معادن را شتاب بدهند.

او با بیان اینکه هم اینک جنگ مالی را تجربه می کنیم یادآوری کرد: در شرایطی که بخش فراوری با مسائل گوناگون روبرو است ما باید سپر و مانع آسیب دیدن فراورینمایندگان باشیم و برای دفاع از حقوق آن ها بکوشیم.

از 67 نوع ماده معدنی کشور 30 نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1308

به "خبرنگاران استاندار: 20 معدن راکد همدان به چرخه فراوری بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 20 معدن راکد همدان به چرخه فراوری بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید