توافق آشتی کشورهای عربی با قطر

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران : منابع مطلع از قریب الوقوع بودن اعلام آشتی میان کشورهای شورای همکاری و مصر از یک سو و قطر از سوی دیگر خبر می دهند.

توافق آشتی کشورهای عربی با قطر

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا: منابع مذکور در گفت وگو با پایگاه خبری الخلیج الجدید تصریح کردند: کویت نقش اساسی در از سرگیری مذاکرات ایفا نموده و طی روزهای اخیر نشست های ادامه داری میان مسؤولان کشورهای شورای همکاری در کویت و عمان برگزار شده است که در نتیجه آن، قطر و کشورهای محاصره کننده به توافقی دست یافته اند که به زودی در صورتی که در لحظات خاتمهی اتفاق غیر منتظره ای نیفتد، رسانه ای خواهد شد.

پیشتر مذاکرات کشورهای محاصره کننده با قطر که با میانجیگری کویت و دولت ایالات متحده امریکا برگزار شده بود، به نتایج قابل قبولی رسیده بود اما طبق گزارش ها، امارات در لحظات خاتمهی عقب نشینی کرد که منجر به عدم دستیابی به توافق شد.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، منابع یاد شده همچنین تاکید کردند در نشست های جدید خواسته های 13 گانه معروف کشورهای محاصره کننده از قطر کنار گذاشته شده است، خواسته هایی که پیشتر از سوی کشورهای مذکور به عنوان پیش شرط خاتمه بحران عنوان شده بود.

در همین رابطه، منبعی دیگر به الخلیج الجدید گفت: علت در پیش دریافت موضعی ملایم تر از سوی کشورهای محاصره کننده به نگرانی ها از تبعات شکست دونالد ترامپ در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا باز می گردد چرا که کشورهای شورای همکاری مناسبات مستحکمی با بایدن در مقایسه با ترامپ ندارند همچنین وی دشمنی کمتری علیه ایران دارد و پیروزی وی می تواند به احیای دوباره توافق هسته ای منجر گردد، اقدامی که مستلزم کوشش عربستان برای بازگرداندن یکپارچگی به شورای همکاری است.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر از سال 2017 قطر را تحریم نموده و خواهان گردن نهادن این کشور به 13 شرط از جمله خاتمه دادن به حمایت از اخوان المسلمین و تروریسم و قطع روابط با ایران شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1266

به "توافق آشتی کشورهای عربی با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آشتی کشورهای عربی با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید