ترامپ به ترودو تبریک گفت

به گزارش مجله وتورلد، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا ساعتی بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات سراسری کانادا، در پیامی توئیتری به جاستین ترودو نخست وزیر کنونی این کشور پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.

ترامپ به ترودو تبریک گفت

رئیس جمهور آمریکا نوشت: به جاستین ترودو به خاطر پیروزی عالی و بردی که به سختی برای آن جنگید، تبریک می گویم. به کانادا بخوبی خدمت شده است. آماده کار کردن با شما برای بهبود و پیشرفت کشورهایمان هستم.

این پیغام توئیتری ترامپ، واکنش او به چهل وسومین انتخابات سراسری در کانادا بود که دیروز برای معین دولت آینده و نخست وزیر جدید این کشور برگزار گردید؛ انتخاباتی که نتایج اولیه آن از پیروزی جاستین ترودو نخست وزیر کنونی و دو دوره شدن نخست وزیری او حکایت دارد.

رقابت اصلی در این انتخابات بین دو حزب اصلی لیبرال به رهبری ترودو و حزب محافظه کار به رهبری اندرو شییر بوده اما طبق گزارش رسانه ها و مقام های کانادایی، نخست وزیر لیبرال کانادا توانست به پیروزی برسد.

برای اینکه یک حزب در انتخابات سراسری کانادا پیروز گردد، باید در حداقل 170 منطقه انتخاباتی بیشترین آراء را داشته باشد. پیش از شروع رأی گیری، نظرسنجی دستگاه رسانه ای دولتی کانادا پیش بینی نموده بود این انتخابات منجر به تشکیل دولت اقلیتی خواهد شد و حمایت ها از دو حزب بزرگ این کشور کمتر از 33 درصد می گردد.

رسانه هایی از قبیل گاردین با اشاره به نتایج انتخابات کانادا گزارش دادند، ترودو برای دومین بار در انتخابات فدرال کانادا پیروز شد اما او نتوانسته اکثریت کرسی های مجلس عوام را به دست آورد و حالا برای پیش بردن مواضع خودش به ائتلاف با احزاب کوچک احتیاج دارد.

با معین شدن آرای 304 حوزه انتخابیه در انتخابات سراسری کانادا، حزب لیبرال ترودو توانسته 146 کرسی را کسب کند و چاره ای جز ائتلاف با دیگر احزاب به منظور تشکیل کابینه ندارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 562

به "ترامپ به ترودو تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به ترودو تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید