تحت تعقیب ترین جنایتکار هلند در دبی دستگیر شد

به گزارش مجله وتورلد، پلیس دبی سرکرده یک باند قاچاق بین المللی کوکایین را که تحت تعقیب ترین جنایتکار هلند است، دستگیر کرد.

تحت تعقیب ترین جنایتکار هلند در دبی دستگیر شد

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، رضوان تقی 41 ساله که زاده مغرب است و سال ها به اتهام دست داشتن در جنایت هایی چون آدمکشی و قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب پلیس بود، روز دوشنبه در خانه ای در دبی در امارات متحده عربی دستگیر شد.

اریک آکربوم، رئیس پلیس هلند خاطرنشان کرد به دام افتادن تقی نتیجه همکاری ماموران امنیتی دو کشور امارات و هلند بوده و اهمیتی بسیار زیاد برای این کشور اروپایی دارد. به گفته مقام های پلیس دبی، تقی از راه فرودگاه با گذرنامه و ویزا قلابی و هویت جعلی وارد امارات شده بود.

نام صدرنشین فهرست جنایتکاران تحت تعقیب هلند سپتامبر گذشته در عرصه بین المللی سر زبان ها افتاد، زمانی که یک وکیل هلندی پیش از شهادت دادن موکلش علیه تقی نزدیک خانه اش به ضرب گلوله از پا درآمد و کشته شد. بر اساس گزارش پلیس دبی، تقی در دوران اقامت در این امیرنشین حاشیه جنوبی خلیج فارس درگیر کارهای خلاف نبود و دستیاران و خدمتکاران از کشورهای مختلف برایش کار می کردند.

هلند و امارات توافقنامه تبادل زندانی با هم ندارند اما قرار است رضوان تقی با همکاری مقام های رسمی و امنیتی دو کشور از دبی به هلند منتقل گردد. بزرگ ترین اتهام او جز قتل، دست داشتن در قاچاق گسترده مواد مخدر به ویژه کوکایین است. پس از قتل درک ویرسوم در تابستان گذشته در آمستردام، فشارها بر دولت هلند برای یافتن سرنخی از جنایتکار بدنام افزایش یافت. وکیل هلندی پدر دو کودک بود که قربانی جنایت تقی شد.

کشور هلند بیش از هر چیز برای آسان گیری در حوزه بعضی مواد مخدر از جمله ماریجوانا شناخته می گردد اما گزارش شورای شهر آمستردام درباره بحرانی که مواد مخدر و جنایت های زیرزمینی به وجود آورده، باعث شد مقام های رسمی برای مبارزه کردن با جرم و جنایتکاران دست به کار شوند. کلید شروع کار هم مرگ دردناک وکیل هلندی بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 690

به "تحت تعقیب ترین جنایتکار هلند در دبی دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحت تعقیب ترین جنایتکار هلند در دبی دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید