تامین 13 درصد گاز کشور از منطقه عملیاتی پارسیان

به گزارش مجله وتورلد، رئیس منطقه عملیاتی پارسیان با اشاره به شروع عملیات تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز این منطقه از ابتدای شهریور گفت: در این عملیات 250 نیروی تخصصی مشارکت دارند.

تامین 13 درصد گاز کشور از منطقه عملیاتی پارسیان

به گزارش خبرنگاران، سید بدیع الله موسوی دوشنبه 12 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید فرماندار لامرد از وضعیت اجرای عملیات تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز، گفت: تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز از میادین گازی منطقه عملیاتی تا پالایشگاه حدود 50 روز و به صورت شبانه روزی انجام می گردد.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات قبل از آغاز زمستان و فصل سرما به خاتمه خواهد رسید، گفت: خطوط لوله توسط دستگاه توپک هوشمند آنالیز و پس از شناسایی نقاط آسیب دیده عملیات شامل پیگرانی و ایمن سازی، خاکبرداری، عایقبرداری، برشکاری، جوشکاری، عایقکاری رادیوگرافی و خاکریزی مجدد خطوط لوله انجام می گردد.

رئیس منطقه عملیاتی پارسیان اضافه نمود: با توجه به اینکه خطوط انتقال گاز این منطقه در نقاط صعب العبور قرار داشته و در این ایام گرمای طاقت فرسایی را شاهد هستیم کار با سختی های خاص روبرو است و نیروهای عمل کننده نیازمند پشتیبانی و حمایت و ایمنی بالایی هستند.

موسوی شرح داد: منطقه عملیاتی گاز پارسیان دارای چهار میدان فعال عملیاتی به نام های تابناک، هما، شانول و وراوی است که در مجاورت شهرهای لامرد، خنج و مهر واقع شده است.

او اضافه نمود: تعداد چاه های این منطقه 97 حلقه و ظرفیت فراوری گاز آن ها حدود 80 میلیون متر مکعب در روز است که 13 درصد گاز کشور را تامین می نماید .

موسوی گفت: این منطقه بیش از 750 کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز و میعانات گازی را شامل می گردد و تمام این خطوط از مسیرهای کوهستانی و صعب العبور عبور نموده و عملیات نگهداری و تعمیرات به شکل دائم در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان لامرد نیز گفت: خط انتقال 97 حلقه چاه گازی در شهرستان لامرد را به پالایشگاه پارسیان متصل نموده و یکی از خطوط اصلی تامین گاز کشور محسوب می گردد.

حسن شبانی نژاد با یادآوری اینکه کوشش های فراوانی توسط نیروهای متخصص برای تامین گاز پایدار و مطمئن مردم انجام می گردد، گفت: متخصصان و کارگران منطقه عملیاتی پارسیان و زاگرس جنوبی در شرایط بسیار سخت آب و هوایی و جغرافیایی کار تعمیرات اساسی و نگهداری خطوط انتقال را عهده دار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 30

به "تامین 13 درصد گاز کشور از منطقه عملیاتی پارسیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 13 درصد گاز کشور از منطقه عملیاتی پارسیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید