بیانیه اتحادیه عرب درباره حوادث اخیر عراق

به گزارش مجله وتورلد، دبیرکل اتحادیه عرب بیانیه ای درباره تظاهرات های اخیر در بعضی شهرهای عراق صادر کرد.

بیانیه اتحادیه عرب درباره حوادث اخیر عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای گفت که تحولات اوضاع در عراق به ویژه تظاهرات خشونت آمیز در بغداد، پایتخت این کشور و بعضی شهرهای دیگر را با نگرانی دنبال می نماید.

ابوالغیظ همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات کنندگان و همچنین نیروهای امنیتی در این کشور ابراز تاسف کرد و گفت: دولت عراق با تمام توان، برای آرام کردن اوضاع و شروع فوری گفت وگوهای جدی و واقعی برای حل و فصل مسائلی که موجب تظاهرات شده است، کوشش کند.

دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر حمایت کامل این اتحادیه از گام های دولت عراق جهت پایان دادن به وضعیت فعلی در کشور و برقراری صلح و ثبات در آن را مورد تأکید قرار داد.

کابینه عراق، شنبه شب طی جلسه فوق العاده ای، بسته اولیه از تصمیمات مهمی را در پاسخ به مطالبات معترضان تصویب کرد که عمده آن در مورد تهیه مسکن برای خانواده های بی بضاعت و کم درآمد و ایجاد اشتغال بود.

تظاهرات و اعتراض خیابانی در بغداد و بعضی شهرهای دیگر عراق، از روز سه شنبه گذشته شروع شد و به مدت چند روز ادامه یافته است. خواسته اصلی معترضان برطرف مسائل مالی و در وهله دوم، مبارزه با فساد سیاسی بود. طبق گزارش وزارت کشور عراق، در جریان این تظاهرات یاد شده دست کم 104 تن کشته و بیش از 6 هزار تن دیگر زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 509

به "بیانیه اتحادیه عرب درباره حوادث اخیر عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه اتحادیه عرب درباره حوادث اخیر عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید