انجام 2000 عمل آنژیوگرافی در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، علی اسماعیلی ندیمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 7 مهر ماه (29 سپتامبر) روز جهانی قلب، گفت: شعار روز جهانی قلب در سال 2018 هم پیمان برای سلامت قلب اعلام گردیده که پیغام آن یک قول ساده برای سلامت قلب من، قلب تو و قلب همه است.

انجام 2000 عمل آنژیوگرافی در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان

وی اضافه کرد: این قول ساده به معنای کم کردن مصرف نوشابه و آبمیوه، جایگزینی سایر مواد به جای شیرینی، مصرف میوه، انجام 30 دقیقه فعالیت بدنی پنج بار در هفته به شکل پیاده روی و ورزشهای هوازی، کاهش مصرف غذاهای فرآوری گردیده، قطع مصرف سیگار، کنترل دیابت و فشار خون و کاهش چربی خون است.

وی با بیان اینکه این قول ساده یعنی اینکه سالم تر بخوریم، ورزش و تمرین بیشتری انجام دهیم و کمتر به سمت دخانیات برویم، اظهار کرد: همگان باید به فکر سلامت قلب خود باشند و باید کاری کنیم که قلب بیمار نگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توضیح داد: در حال حاضر بیماریهای قلبی و عروقی در صدر علل مرگ و میر در کشور ما هستند به نحوی که تقریباً 40 درصد تمام مرگها به علت بیماریهای قلبی عروقی است که می توانیم این آمار را با کنترل عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی کاهش دهیم.

اسماعیلی ندیمی در ادامه مطرح کرد: بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان دومین مرکز از نظر اعمال جراحی قلب باز و آنژیوگرافی در استان کرمان بوده و از شهرهای سیرجان، زرند، شهربابک پذیرش بیمار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توضیح داد: سالانه حدود 2000 عمل آنژیوگرافی و هفته ای به طور متوسط چهار تا پنج عمل عمل جراحی قلب باز و ماهانه 20 عمل جراحی قلب باز در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان انجام می گردد.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان تمامی خدمات قلبی و عروقی شامل آنژیوگرافی، کار گذاشتن استنت، اعمال جراحی قلب باز هم در محدوده بیماریهای عروقی، دریچه ای و هم مادرزادی قلب و در مورد بیماریهای مادرزادی قلبی همه مواردی که در کشور در حال اجرا است را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 57

به "انجام 2000 عمل آنژیوگرافی در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 2000 عمل آنژیوگرافی در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید