انتخابات یونان قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: تحت تاثیر نتایج انتخابات یونان و کاهش ارزش یورو قیمت نفت در معاملات امروز 71 سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت به 48 دلار و 8 سنت رسید.

انتخابات یونان قیمت نفت را کاهش داد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از اعلام نتایج انتخابات یونان و افزایش ابهام در حوزه یورو که منجر به افت ارزش یورو در مقابل دلار شد، قیمت نفت بیش از یک درصد کاهش یافت و قیمت نفت خام آمریکا به نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال گذشته رسید.

حزب چپگرای سیریزا که در آستانه شکست دادن محافظه کاران حاکم در انتخابات روز یکشنبه قرار گرفته، در حال آماده شدن برای مواجهه با طلبکاران بین المللی یونان است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه مارس با 71 سنت کاهش به 48 دلار و 8 سنت رسید و افزایش قیمت ناچیز روز آدینه را که پس از مرگ پادشاه عربستان به دست آمده بود خنثی کرد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه مارس با 69 سنت کاهش به 44 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید.

بازارهای مالی دنیا روز دوشنبه به نتایج انتخابات یونان واکنش نشان دادند و ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین رقم در 11 سال گذشته رسید.

واحد پول اروپایی پیشتر در روز آدینه پس از اعلام تزریق بیش از یک تریلیون یورو نقدینگی، برای جلوگیری از کاهش بیشتر نرخ تورم، تحت فشار قرار گرفته بود.

بارناباس گان، اقتاددان بانک او سی بی سی در سنگاپور گفت: ما روز آدینه مجددا شاهد افزایش ارزش دلار بودیم و این عمدتا به پشتوانه اقدامات محرک مالی بانک مرکزی اروپا و یورو رخ داد.

نفت به عنوان کالایی که قیمت آن بر اساس دلار معین می گردد، با تقویت ارزش دلار، دچار افت قیمت شده است.

وانگ تائو، تحلیلگر پیش بینی نموده که قیمت نفت برنت ممکن است در طی 4 هفته آینده مجددا به رقم 45 دلار و 19 سنت که در روز 13 ژانویه تجربه کرد برسد.

پس از آنکه حجم ذخایر نفت خام آمریکا بیشترین رشد در بیش از دو دهه اخیر را تجربه کرد، تفاوت قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به بیش از 3 دلار افزایش یافت.

103

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 349

به "انتخابات یونان قیمت نفت را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات یونان قیمت نفت را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید