انتخابات پارلمانی سریلانکا 5 اوت برگزار می گردد

به گزارش مجله وتورلد، کمیسیون انتخابات سریلانکا پنجم اوت را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور اعلام نموده است.

انتخابات پارلمانی سریلانکا 5 اوت برگزار می گردد

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از دو بار تعویق در زمان برگزاری انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونا، یکی از اعضای کمیسیون انتخابات سریلانکا اظهار داشت، تاریخ مذکور به این نهاد زمان کافی را برای آماده سازی فرایند انتخابات تحت خط مشی و سیاست های برگزاری سالم انتخابات می دهد.

رئیس جمهوری سریلانکا مارس امسال میلادی مجلس را منحل کرد. دو تاریخ بعدی برای برگزاری انتخابات یعنی 25 آوریل و 20 ژوئن به این دلیل رد شد که کمیسیون انتخابات به دنبال کسب اطمینان از مقام های بهداشت و درمان بود تا برگزاری انتخابات ایمن باشد.

هفته گذشته دادگاه عالی سریلانکا درخواست ها از سوی احزاب اپوزیسیون و فعالان مدنی را رد کرد که به دنبال لغو دستور رئیس جمهوری برای منحل کردن مجلس بودند.

راجاپاکسا، نوامبر گذشته میلادی به عنوان رئیس جمهوری سریلانکا انتخاب شد و از اختیارات قانون اساسی برای منحل کردن مجلس شش ماه پیش از موعد استفاده کرد؛ به این امید که رأی اکثریت قانونگذاران را برای حزبش به دست بیاورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1091

به "انتخابات پارلمانی سریلانکا 5 اوت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی سریلانکا 5 اوت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید