اقدام متقابل چین در برابر استقرار موشکی آمریکا در آسیا

به گزارش مجله وتورلد، چین امروز (سه شنبه) گفت: اگر آمریکا موشک های میان برد خود را در منطقه آسیا - پاسیفیک مستقر کند، ما بی تفاوت نمی نشینیم و دست به اقدامی متقابل می زنیم.

اقدام متقابل چین در برابر استقرار موشکی آمریکا در آسیا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

بیانیه مدیر اداره کنترل سلاح وزارت خارجه چین پس از خروج آمریکا از پیمان تسلیحات میان برد اتمی با روسیه منتشر شد و وی در این بیانیه اعلام نمود که این مساله تاثیر منفی بر ثبات استراتژیک چهان و همچنین امنیت اروپا و منطقه آسیا و پاسیفیک می گذارد.

وی ادامه داد، دولت پکن به ویژه نگران برنامه های آمریکا در ساخت و آزمایش یک موشک میان برد مستقر در زمین در منطقه آسیا - پاسیفیک است. چین به این مساله بی اعتنا نیست.

این مقام وزارت خارجه چین همچنین به سایر کشورها به ویژه کره جنوبی، ژاپن و استرالیا اعلام نمود که جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و به آمریکا اجازه ندهند تا چنین تسلیحاتی را در قلمروهایشان مستقر کند و گفت: این مساله بر خلاف منافع امنیت ملی این کشورهاست. دولت پکن تمایلی برای پیوستن به مذاکرات کاهش تسلیحات اتمی با آمریکا و روسیه ندارد. چین 290 کلاهک اتمی دارد در حالیکه روسیه 1600 و آمریکا 1750 کلاهک اتمی در اختیار دارد.

این مقام ارشد در وزارت خارجه چین ادامه داد: دولت پکن حداکثر خویشتنداری خود را در سیاستگذاری هایش و در توسعه زرادخانه و انبارها نشان داده است. به نظرم عادلانه و معقولانه نیست که در این مرحله انتظار داشته باشیم چین در مذاکرات کاهش تسلیحات اتمی شرکت کند. اقدام آمریکا در خروج از پیمان INF یک توجیه کامل است چون واشنگتن به دنبال یک بهانه برای ساخت تسلیحات جدید است. اگر به واقع بر این باور است که روسیه این پیمان را نقض نموده باید به جای خروج از آن به دنبال راهی برای مذاکره برگردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 267

به "اقدام متقابل چین در برابر استقرار موشکی آمریکا در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام متقابل چین در برابر استقرار موشکی آمریکا در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید