از پروژه های چهارخطه محورهای همدان چه خبر؟

به گزارش مجله وتورلد، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اگر اعتبارات تکمیلی برای چهار خطه کردن محور کبودراهنگ- قیدار- زنجان تخصیص پیدا کند تا انتهای سال 98 به خاتمه خواهد رسید.

از پروژه های چهارخطه محورهای همدان چه خبر؟

حبیب نادیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به واگذاری احداث محور همدان- گل تپه- علیصدر به بخش خصوصی عنوان نمود: از طریق وزارتخانه به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی این طرح هستیم که مطالعات آن تا 3 ماه آینده تکمیل می گردد و تأیید نقشه های اجرایی آن در دست انجام است.

وی در رابطه با پروژه چهار خطه کردن محور کبودراهنگ- شیرین سو اعلام نمود: 60 کیلومتر از این محور در همدان است که 24 کیلومتر آن چهارخطه گردیده و قابل دسترسی و عبور و مرور است و حدود 6 کیلومتر از آن هم تقریبا آماده بوده و آسفالت ریزی آن اجرا شده است.

نادیان اضافه نمود: از ادامه مسیر باقیمانده 6 کیلومتر درحال انجام است و به دنبال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است که اگر اعتبارات تکمیلی برای انجام این پروژه در اختیار ما قرار گیرد تا انتهای سال 98 این پروژه بهره برداری می گردد.

وی با اشاره به کنارگذر رزن نیز عنوان نمود: کل این کنارگذر 9 کیلومتر است که 3 کیلومتر آن هفته دولت یا تیرماه سال 98 بهره برداری خواهد شد البته مسیر رفت و برگشت این محور جداست و از 6 کیلومتر باقیمانده آن 2 کیلومتر مشکل تملکی دارد اما 4 کیلومتر باقیمانده با تخصیص اعتبارات تا 2 سال آینده تکمیل خواهد شد.

نادیان ادامه داد: یکی دیگر از محورهای مهمی که 4 خطه می گردد محور تویسرکان- کنگاور است که 5 کیلومتر آن در دست انجام است و 5 کیلومتر هم باید مراحل انتخاب پیمانکار را طی کند و 10 کیلومتر از آن هم پارسال بهره برداری شد.

وی یادآور شد: 27 کیلومتر این محور در استان است که سال گذشته 15 کیلومتر آن بهره برداری شد و 10 کیلومتر دیگر آن در حال اجرا است.

نادیان با بیان اینکه محور ملایر- اراک تا اردیبهشت سال آینده قابلیت اجرا دارد، اعلام نمود: از چهار خطه کردن محور ملایر- اراک هم به طول 40 کیلومتر، 6 کیلومتر از آن درحال انجام است و 6 کیلومتر دیگر باقیمانده است که با تخصیص اعتبارات لازم تا اردیبهشت سال آینده قابلیت اجرا دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این 6 کیلومتر از محور ثامن- بروجرد که 15 کیلومتر از آن در حوزه استان باقیمانده بود، در دهه فجر سال گذشته بهره برداری شد و 9 کیلومتر دیگر آن در حال اجرا است که برای هفته دولت یا دهه فجر سال آینده بهره برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان نمود: محور رزن- دمق نیز 7 کیلومتر آن درحال انجام است و دهه فجر سال آینده بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر محورهای چهارخطه در حال اجرا در استان همدان گفت: یکی از محورهای مهم محور نهاوند- آورزمان- ملایر به وسعت 42 کیلومتر است که 3 کیلومتر سال گذشته بهره برداری شد و 5 کیلومتر آن در حال اجرا است که با تخصیص اعتبارات در هفته دولت بهره برداری خواهد شد البته این پروژه به علت قرار داشتن در کوهستان بسیار زمان بر و هزینه بر است و برای 20 کیلومتر بعدی آن مطالعات لازم در حال اجرا بوده و تا یک ماه آینده پیمانکار آن در ردیف ملی انتخاب می گردد.

نادیان ادامه داد: همچنین 3 کیلومتر از محور قهاوند- همدان- ملایر در حال کار است و اگر شرایط جوی اجاره دهد تا یکی دو ماه آینده تمام می گردد و 10 کیلومتر باقیمانده هم مطالعات آن انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: زیرسازی سه راهی کاج در رزن به سمت اصله در فامنین با اعتبار 10 میلیارد تومان انجام گردیده و برای انتخاب پیمانکار در مناقصه است.

نادیان عنوان نمود: تعریض یا ارتقاء محور اسدآباد- قروه که راه فرعی را به سمت راه اصلی ارتقاء می دهد، 5 کیلومتر آن سال گذشته انجام گردیده و برای 10 کیلومتر آن 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده گردیده است.

بیمارستان بهار دهه فجر سال جاری افتتاح می گردد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در ادامه گفت: ساخت بیمارستان بهار در استان انجام می گردد که بیش از 95 درصد آن تکمیل گردیده و با تخصیص اعتبارات برای دهه فجر سال جاری آماده است و برای نظارت های لازم به علوم پزشکی تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: بیمارستان اکباتان هم حداقل 80 میلیارد تومان پول احتیاج دارد اما قرار است از وزارت راه به وزارت بهداشت منتقل گردد که این کار می تواند زمینه ساز پیشرفت این بیمارستان باشد.

نادیان با اشاره به اینکه عملیات ساخت وساز بیمارستان تویسرکان فعال است، بیان نمود: در صورت تخصیص اعتبارات در هفته دولت یا دهه فجر سال آینده بهره برداری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 52

به "از پروژه های چهارخطه محورهای همدان چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پروژه های چهارخطه محورهای همدان چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید