ارتش انگلیس یک منطقه حفاظت شده در کنیا را به آتش کشید

به گزارش مجله وتورلد، منابع کنیایی از آتش زدن یک منطقه حفاظت شده در این کشور آفریقایی خبر دادند.

ارتش انگلیس یک منطقه حفاظت شده در کنیا را به آتش کشید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، ارتش انگلیس یک منطقه حفاظت شده در یک کشور آفریقایی را به آتش کشید.

سخنگوی ارتش انگلیس از آتش سوزی در یک منطقه حفاظت شده در کشور آفریقایی کنیا در جریان رزمایش نیروهای انگلیسی در این کشور خبر داد و گفت: ما آتش سوزی در جریان مانور نیروهای انگلیسی در کنیا را تایید می کنیم و تحقیقات جریان دارد.

وی افزود: اولویت ما کمک به ساکنان محلی است و همه امکانات خود را برای خاموش کردن آتش به کار خواهیم بست و با مقامات کنیا اوضاع را رصد و کنترل می کنیم.

همزمان منابع کنیایی از تلاش برای خاموش کردن آتش خبر دادند.

حمله تروریستی الشباب در سومالی

عبدی یوسف، از مقامات پلیس منطقه دارکینلی شهر موگادیشو پایتخت سومالی گفت: در حمله خمپاره ای به ساختمان های سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در پایگاه هلانه در این شهر، 3 غیرنظامی جان باخته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

گروه الشباب مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

طی یک ماه گذشته این دومین بار است که پایگاه هلانه در موگادیشو که سفارت کشورهای مختلف از جمله آمریکا و انگلستان در آنجا قرار دارند، هدف حمله قرار گرفته است.

جدیدترین اخبار کرونا در آفریقا

دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در توئیتر گفت که در چارچوب برنامه کوواکس (covax) که مسئول تامین واکسن برای کشورهای فقیر است، 7.7 میلیون دوز واکسن کرونا به قاره آفریقا فرستاده شد.

این نهاد بین المللی همچنین افزود: به 44 کشور آفریقایی واکسن فرستاده و در مناطق پرخطر توزیع شده است.

محموله های واکسن کرونا به کشورهای آفریقایی به شکل هبه یا از طریق توافق نامه های دوجانبه اجرا شده است.

گفتنی است که 33 کشور از 44 کشور آفریقایی فرایند واکسیناسیون علیه کرونا را آغاز کرده اند.

تا به امروز 4 میلیون و 168 هزار نفر در سراسر قاره آفریقا به کرونا مبتلا شدند. همچنین بیش از 111 هزار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر مجله پزشکی لانست با انتشار گزارشی گفت که تدابیر کرونایی در کشورهای آفریقایی علی رغم افزایش آمار مبتلایان در موج دوم این بیماری، کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، آمار مبتلایان کرونا در ژوئیه 2020 به 18 هزار و 273 تن رسیده بود. این درحالی است که آمار کل مبتلایان به کرونا در 31 دسامبر 2020 به 23 هزار و 790 نفر افزایش یافته است.

کشورهای آفریقایی برای کاهش آمار مبتلایان کرونا در آوریل سال گذشته تدابیر شدیدی علیه این بیماری وضع کردند. در چارچوب این تدابیر آمار مبتلایان در 31 دسامبر سال گذشته به 72 درصد کاهش یافت.

جان نکنگاسونگ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا گفت: موج دوم ویروس کرونا نسبت به موج اول در قاره آفریقا شدید تر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1588

به "ارتش انگلیس یک منطقه حفاظت شده در کنیا را به آتش کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش انگلیس یک منطقه حفاظت شده در کنیا را به آتش کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید