موبایل ساز معروف خودورساز شد، عکس

به گزارش مجله وتورلد، همشهری آنلاین نوشت: اولین خودروی الکتریکی شیائومی، به نام شیائومی SU7، سر و صدای زیادی به پا نموده است.

موبایل ساز معروف خودورساز شد، عکس

شیائومی که در صنایع ارتباطی مانند گوشی و لوازم خانگی و حوزه های دیگر در حال توسعه است، اکنون به نظر می رسد که در حال جهش به بخش خودرو است. تصاویر مخفی که اخیر از داخل کابین اولین خودروی الکتریکی شیائومی منتشر شده، هیجان علاقه مندان به دنیای خودرو را افزایش داده است. شیائومی SU7 که برای فراوری انبوه در دسامبر 2023 برنامه ریزی شده است، با طراحی زیبا و فناوری پیشرفته خود توجه ها را به خود جلب نموده است.

عکس هایی که اخیراً فاش شده اند، نماهایی وسوسه انگیز از فضای داخلی این خودرو ارائه می دهند. این عکس ها یک صفحه کنترل مرکزی فوق العاده و یک فرمان سه پره با طراحی متمایز با کفی صاف را که مجهز به 2 دستگیره کاربردی است، به نمایش می گذارد. این ترکیب استایل و عملکرد، بر تعهد شیائومی به ادغام فناوری هوشمند در طراحی خودرو تاکید می نماید.

SU7، یک سدان برقی 4 در و پنج نفره به طول 4997 میلی متر، عرض 1963 میلی متر و ارتفاع 1455 میلی متر است. فاصله بین 2 محور هم 3هزار میلی متر است.

  • آیا سفر در زمان واقعا امکان پذیر است؟

این خودرو دارای 2 نوع چرخ 19 و 20 اینچی با تایرهای 245/45 R19 و 245/40 R20 است. این خودرو در 2 نسخه عرضه می گردد؛ یکی با LiDAR که در پشت شیشه جلو نصب شده و دیگری بدون آن. LiDAR یکی از فناوری های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را مقدار می گیرد.

گزینه های باتری هم به همان مقدار چشمگیر هستند؛ یک باتری LFP از BYD برای تریم ارزان تر و یک NMC سه تایی از CATL برای مدل بالاتر. وزن آن بین 1980 کیلوگرم برای تریم پایین و 2205 کیلوگرم برای تریم بالا متغیر است و حداکثر سرعت به ترتیب 210 کیلومتر در ساعت و 265 کیلومتر در ساعت است.

یکی دیگر از جنبه های مجذوب کننده SU7، سیستم داخل خودروی آن است که به وسیله HyperOS شیائومی اجرا می گردد. HyperOS یک سیستم عامل داخلی پیشرفته است که برای تامین انرژی گوشی های هوشمند و خودروها طراحی شده است. این حرکت نشان دهنده استراتژی شیائومی برای ادغام تخصص خود در فناوری هوشمند با سرمایه گذاری در صنعت خودرو است.

فراتر از مشخصات فنی، SU7 دارای بعضی عملنمودهای نوآورانه است، مانند دوربین روی ستون B، سیستم باز کردن قفل تشخیص چهره، و عملکرد ETC که امکان پرداخت اتوماتیک عوارض در جاده های دارای عوارضی را فراهم می نماید.

یک منبع معتبر نام 3 مدل SU7، SU7 Pro و SU7 Max را فاش نموده که بعضی از آنها دارای بال عقب فعال هستند و به تعادل بین کشش کم و پیچیدن خوب یاری می نماید.

SU7 قرار است در کارخانه بیک آفرود ویکل کو پکن فراوری گردد. این همان کارخانه ای است که خودروهای مرسدس بنز را تحت لیسانس شرکت مشارکتی پکن-بنز فراوری می نماید. بیک، یک بازیگر مهم در صنعت خودروسازی و مالک 10 درصد از سهام مرسدس بنز است که نشان دهنده سطح تخصص و کیفیتی است که می توان از فراوری SU7 انتظار داشت.

ورود شیائومی به بازار خودروهای برقی در مارس 2021 با تعهد سرمایه گذاری حدود 1.30 میلیارد یورو در این پروژه اعلام شد. این شرکت دامنه XiaomiEV.com را در آگوست 2023 به منظور آماده سازی برای راه اندازی سرمایه گذاری تازه خود ثبت کرد.

در حالی که منتظر عرضه رسمی شیائومی SU7 هستیم، مشخصات، ویژگی های نوآورانه و ادغام فناوری هوشمند، آن را در بازار رقابتی خودروهای برقی متمایز می نماید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2329

به "موبایل ساز معروف خودورساز شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موبایل ساز معروف خودورساز شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید